Program for Pointstævnefinalen


Lørdag den 22. april og søndag den 23. april 2017 er der pointstævnefinale for ungdomsspillere i Valbyhallen, Julius Andersensvej 3, 2450 København SV.

Download:

Velkommen til Valby

Østdanmarks BordTennis Union byder hermed velkommen til vores 20. pointstævnefinale.

Vi håber, at se rigtig mange af jer til finalestævnet. Vi har igen haft en fin tilslutning til stævnerne i sæsonens løb, så pointstævnerne er stadig en succes for spillerne, en turneringsform, der er kommet for at blive.

Vi skal gøre vort bedste for, at der bliver plads til alle, der tilmelder sig finalestævnet.

Stævneledelse

  • Stævneleder: Peter Tranto
  • Stævnesekretærer: Carsten Mollerup, Bo Palmblad Pedersen, Hans Jørgen Larsen, Kent de Renouard, Torsten Olav Sejr Hansen

Spilledage og starttider

LØRDAG:       SØNDAG:      
Drenge E-rækken kl. 09.30 Drenge B-rækken kl. 09.30
Drenge D-rækken kl. 09.30 Drenge A-rækken kl. 13.00
Drenge C-rækken kl. 14.00 Pige B-rækken kl. 09.30
Pige A-rækken kl. 14.00

Rækkeopdeling

Download det officielle program i pdf-format. Spillernes indplacering i rækker fremgår af programmet fra side 4.

ØBTU har inddelt alle spillerne i fem drengerækker og to pigerækker på baggrund af placeringerne i sæsonens pointstævner.

Ved opdelingen er der taget hensyn til, at nogle spillere først er indtrådt senere i turneringen, idet der er kigget på spillernes gennemsnitlige placering.

Kun spillere, der har deltaget i mindst en af sæsonens pointstævnerunder, kan deltage ved finalestævnet.

En spiller kan kun deltage i én række. Pigespillere kan dog deltage i både en pige- og i en drengerække.

Er der enkelte spillere, som I mener er placeret forkert, skal I rette henvendelse til sekretariatet på tlf. 50 57 37 28 (10.00-14.00).

Vejledning for stævnets afvikling:

Konceptet for stævnet er, at man i alle rækker spiller indledende kampe i puljer med så vidt muligt 5 spillere. Efter puljerne går alle spillerne videre til to nye rækker alt efter placeringen i de indledende puljer. I de to nye rækker spilles der efter cup-systemet.

De to bedste spillere i hver pulje deltager i et A-slutspil, hvor man spiller om ØBTU’s officielle pointstævnemesterskab. De øvrige spillere deltager i et B-slutspil.

Lodtrækningen til puljerne foretages på stævnedagen umiddelbart før rækkens start. Kun fremmødte spillere vil komme med i lodtrækningen.

I en pulje gives 2 points for en vunden kamp, 1 point for en tabt kamp, og 0 points for en tabt kamp på w.o.

Rækkefølgen i en pulje afgøres af:

  1. Flest opnåede points
  2. Points i indbyrdes kampe mellem de spillere, der har lige mange points
  3. Sætkvotient i indbyrdes kampe mellem de berørte spillere
  4. Boldkvotient i indbyrdes kampe mellem de berørte spillere

Præmier:

I alle rækker vil der være præmier i både A- og B-slutspillet. Antallet af præmier afhænger af deltagertallet i de enkelte rækker.
Endvidere vil der være en præmie til alle puljevinderne.

Præmieoverrækkelse finder sted umiddelbart efter rækkernes afslutning.

Tilmelding:

Tilmelding til finalestævnet foregår via Bordtennisportalen (se nedenfor), og skal ske senest onsdag den 19. april 2017. Samtidig indbetales startpengene for deltagelsen.

Der vil også være et begrænset antal eftertilmeldingspladser, som kan besættes på selve stævnedagen.

Betaling for disse opkræves klubvis efter stvænet, og vil blive tillagt et eftertilmeldingsgebyr på kr. 15,-.

Bordtennisportalen:

Du skal være oprettet som bruger på Bordtennisportalen for at kunne tilmelde dig til stævner. Er du ikke oprettet, så følg vejledningen.

Hvis din klub ønsker at foretage tilmeldingen og/eller betalingen for sine medlemmer, er det klubbens administrator, der foretager stævnetilmeldingen.

Tilmelding og betaling for Pointstævnefinalen

  1. Log dig ind på Bordtennisportalen. I venstre menuen klikker du på Stævne – Tilmeld stævne.
  2. På næste side klikker du på Vælg stævne – indtaster arrangørklub = ØBTU – klikker på Søg og du kan så vælge stævnet: 22-04-2017 ØBTU ØBTU´s pointstævnefinale 2017.
  3. Inden du tilmelder dig vil det være en god ide at læse programmet og tjekke, hvilken række, du skal spille i.
  4. Klik på den række, du skal tilmeldes i og klik på tilføj.
  5. Hvis du selv skal betale for tilmeldingen skal du lade fluebenet stå i feltet ”betal nu”. Skal klubben betale for tilmeldingen fjerner du fluebenet. Klik evt. på hjælp og læs om betalingen.
  6. Du skal betale for tilmeldingen med betalingskort. Faktura må ikke vælges. Husk at accepter handelsbetingelserne. Klik på Gennemfør. Du kommer så ind på et nyt skærmbillede, hvor du kan vælge betaling med Dankort, bankoverførsel eller eDankort. Vælg betalingsmåde og gennemfør betalingen.

Startpenge

Det koster kr. 75,- pr. spiller i hver række. Startpengene er incl. borddepotgebyr og excl. mikrogebyr til DBTU på kr. 10,-.

Startpengene indbetales som anført ovenfor.

Praktiske oplysninger

Færdsel på hallens gulv inden for banderne er kun tilladt med gummisko. Flasker må under ingen omstændigheder medtages i hal og omklædningsrum. Overtrædelse kan medføre udvisning af hallen.

Alle kampe tæller med til DBTU’s ratingliste.

Er der problemer inden stævnet, da kontakt ØBTU’s Sekretariat på 42 41 43 18 (hverdage kl. 10.00 – 14.00).


Alle spillere skal registreres i informationen straks efter ankomsten til hallen.

Denne registrering skal finde sted senest 20 minutter før rækkens start.

Bliver I forsinket på vej til stævnet, er det vigtigt, at I kontakter os på tlf. 40 40 24 45. Vi ved derfor, at I kommer, og kan medtage Jer i lodtrækningen.